Ludzie z depresją stawiają sobie bardziej ogólne cele

9 lipca 2013, 11:50

Chorzy z depresją kliniczną częściej stawiają sobie trudniejsze do osiągnięcia abstrakcyjne cele.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Kogo zabawa motywuje do działania?

20 stycznia 2010, 11:46

Ludzie, którzy cenią sobie doskonałość i ciężką pracę, wypadają lepiej od innych w realizacji specyficznych zadań, jeśli przypomina im się o cenionych wartościach. Kiedy jednak zadanie jest przedstawiane jako zabawa, te same osoby osiągają o wiele gorsze wyniki od jednostek mniej motywowanych osiągnięciami (Journal of Personality and Social Psychology).


Motywy osób udostępniających pliki

9 grudnia 2010, 12:09

Joe Cox z University of Portsmouth wyróżnił charakterystyki, motywację i typy zachowań wśród osób nielegalnie wymieniających pliki w internecie. Na potrzeby swojej pracy Cox wykorzystał wyniki fińskich badań, w których zebrano dane na temat statusu społeczno-ekonomicznego, zachowania oraz postawy wobec legalne i nielegalnej wymiany plików. Dane dotyczyły 6103 osób.


Afektywne przetwarzanie dla nauczycieli

16 lipca 2013, 12:28

Dzięki rozwiązaniu naukowców z Uniwersytetu Stanowego Karoliny Północnej nauczyciele będą w stanie śledzić w czasie rzeczywistym, który z uczniów się nudzi, a któremu przydałaby się pomoc. Wykorzystując oprogramowanie dopasowujące wyraz twarzy do różnych poziomów zaangażowania lub frustracji, naukowcy umieli stwierdzić, jak należałoby podejść do poszczególnych uczestników treningu.


Dla wyniku gry wielkość ma znaczenie

21 stycznia 2010, 11:57

Zespół amerykańskich naukowców stwierdził, że niemal jedną czwartą zmienności osiągnięć kobiet i mężczyzn, którzy trenowali się w nowej grze wideo, można przewidzieć na podstawie objętości 3 struktur mózgowych (Cerebral Cortex).


Płyty główne dla graczy

9 listopada 2006, 12:42

W ofercie Gigabyte’a znalazły się nowe wydajne płyty główne, skierowane przede wszystkim do graczy. Urządzenia GA-N680SLI-DQ6 i GA-N650SLI-DS4 wykorzystują najnowsze chipsety Nvidii oraz współpracują z czterordzeniowymi procesorami Intela.


© Myukii, Creative Commons

Geny nie wygrywają wyścigów

19 grudnia 2007, 13:38

Jeśli ktoś kupuje źrebię championa, nie nabywa równocześnie gwarancji, że również ono będzie triumfować w większości biegów. Ważniejsze od genów są wychowanie, ujeżdżanie i trenowanie. Tylko 10% wygranych można przypisać krwi (Biology Letters).


Gry odpędzają koszmary

9 marca 2011, 10:35

Żołnierze, którzy przed udaniem się na spoczynek grają w gry związane z przemocą i wojną, mają mniej brutalne sny. Wiele wskazuje więc na to, że np. Counter-Strike uchroni ich przed koszmarami.


Odkryto odwracalną przyczynę starzenia

20 grudnia 2013, 10:56

Amerykańsko-australijski zespół odkrył odwracalną przyczynę starzenia u ssaków.


Maszyny zyskują ludzkie cechy. I są w tym lepsze od ludzi

22 stycznia 2018, 10:50

Komputery lepiej od ludzi grają w szachy, pokonują nas w coraz większej liczbie dziedzin. Rodzi się więc pytanie, czy można nauczyć je też współpracy i kompromisu, a nie tylko rywalizacji czy świetnego samodzielnego wykonywania różnych zadań.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy